Rozmiar tekstu:
  • Tekst standadowej wielkości
  • Tekst dużą czcionką
  • Tekst bardzo dużą czcionką

Główne menu

Pokaż
Wyniki naborów
Temat
Infrastruktura edukacyjna
Priorytet
10 Edukacja
Działanie
10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
Zakończony
03-02-2016 08:00 | 09-05-2016 15:00

Konkurs  nr RPDS.10.02.03-IZ.00-02-055/16   dla Działania 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości   edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, Poddziałania 10.2.3   – ZIT AJ Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji   podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej dla Osi Priorytetowej 10   Edukacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego   2014-2020.

Konkurs   ogłasza Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa   Dolnośląskiego 2014-2020 oraz ZIT Aglomeracji Jeleniogórskiej (ZIT AJ), ul.   Okrzei 10, 58-500 Jelenia Góra pełniące   rolę Instytucji Organizującej Konkurs (IOK). Funkcję Instytucji Zarządzającej   pełni Zarząd Województwa Dolnośląskiego Zadania związane z naborem realizuje  Departament Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa   Dolnośląskiego z siedzibą we Wrocławiu, ul. Mazowiecka 17 kod pocztowy  50-412

Na co i kto może składać wnioski

Kto może składać wnioski?

W ramach konkursu o dofinansowanie realizacji projektu mogą ubiegać się podmioty wyszczególnione w SzOOP RPO WD, tj.:

  • jednostki samorządu terytorialnego, ich związki   i stowarzyszenia;
  • jednostki organizacyjne jst;
  • organizacje pozarządowe;
  • organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne

Na co można otrzymać dofinansowanie?

W ramach   niniejszego konkursu ogłoszony jest nabór na następujące typy projektów:

10.2.A. Kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie   nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz   właściwych postaw: kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej.

10.2.B.Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego poprzez:

a) wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki;

b) kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów lub słuchaczy w zakresie przedmiotów przyrodniczych lub matematyki.

10.2.C. Realizacja programów pomocy stypendialnej dla uczniów lub   słuchaczy szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów przyrodniczych,   informatycznych, języków obcych, matematyki lub przedsiębiorczości, ze   szczególnym uwzględnieniem uczniów i słuchaczy o specjalnych potrzebach   edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie zagrożeni   przedwczesnym kończeniem nauki).

10.2.D.  Wsparcie   w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami   edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego przy jego przechodzeniu na kolejny etap kształcenia, w szczególności poprzez:

a) doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i nauczycieli   z rodzicami, w tym radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania;

b) wsparcie uczniów ze specjalnymi  potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć   uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.

10.2.E. Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna, dla uczniów, ze   szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o specjalnych potrzebach   edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie uzdolnieni,   zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki).

10.2.F. Rozszerzanie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno-zawodowym.

10.2.G.   Szkolenie,   doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli i pracowników  pedagogicznych pod kątem kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się po rynku pracy (TIK, matematyczno-przyrodniczych, języki   obce), nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów (m.in.   kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz metod   zindywidualizowanego podejścia do ucznia, m.in.:

a) kursy i szkolenia doskonalące   (w tym z wykorzystaniem pracy trenerów przeszkolonych w ramach PO WER),studia   podyplomowe;

b) wspieranie istniejących,   budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia   nauczycieli;

c) realizacja w szkole lub   placówce systemu oświaty programów wspomagania;

d) staże i praktyki nauczycieli   realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia szkoły lub placówki   systemu oświaty;

e) wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych   produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL;

f)   podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w   zakresie korzystania narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu   oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego.

g) doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu;

h) przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy

10.2.H Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji   dla nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem wykorzystania narzędzi   wspierających pomoc psychologiczno- pedagogiczną na każdym etapie   edukacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o szczególnych   potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniów z niepełnosprawnościami, uczniów   uzdolnionych, zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki).

Szczegółowy opis dofinansowanych   typów operacji zawiera Regulamin konkursu.

Dla kogo?

  • uczniów   i wychowanków szkół i placówek (w rozumieniu Ustawy o systemie   oświaty) prowadzących kształcenie ogólne (z wyłączeniem słuchaczy szkół   dla dorosłych);
  • rodziców/opiekunów   prawnychw uczniów;
  • publicznych i   niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych lub placówek   systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne;
  • nauczycieli   i pracowników pedagogicznych szkół i placówek oświatowych;
  • osób, które przedwczesnie opuściły system oświaty
  • kadry  szkół i placówek w zakresie kształcenia ogólnego

Kryteria wyboru projektów

Wybór projektów do dofinansowania odbywa się w oparciu o kryteria  wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, zatwierdzone uchwałą nr 19/15 z dnia 7 grudnia 2015 r. Komitetu Monitorującego RPO WD 2014-2020 z późniejszymi zmianami. Kryteria stanowią element Regulaminu konkursu.

Finanse

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów

Ogółem alokacja przeznaczona na konkurs wynosi:  6 472 557 PLN.

Ogólna alokacja na konkurs może zostać zwiększona między innymi w celu dofinansowania projektów wyłonionych w procedurze odwoławczej.

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania projektu

Maksymalny % poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu: 85%.

Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu (środki UE + współfinansowanie z budżetu państwa) wynosi 95%

Minimalny wkład własny

Minimalny udział wkładu własnego Beneficjenta w ramach konkursu wynosi 5 % wydatków kwalifikowanych projektu.

Wartość projektu

Minimalna   wartość projektu - 50 000 PLN.

Maksymalna   wartość projektu – nie dotyczy

Niezbędne dokumenty

Dokumentacja konkursowa:

Inne ważne informacje

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek

Procedurę odwoławczą w perspektywie finansowej 2014-2020 reguluje Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020. Procedura odwoławcza  została szczegółowo opisana w Regulaminie konkursu.

Komunikaty i wyjaśnienia do naboru:

Prezentacje:

Prezentacja zasada równości szans kobiet i mężczyzn

Cele i wskaźniki -Działanie 10.2 

Prezentacja ZIT AJ 10.2.3 Pytania i odpowiedzi ze spotkania informacyjnego w ramach Działania 10.2 z 28 stycznia 2016 roku

 

Informacje o naborze

Miejsce składania wniosków

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem generatora, dostępnego na stronie http://gwnd.dolnyslask.pl/

Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona:

a) osobiście do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich mieszczącej się pod adresem:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Departament Funduszy Europejskich ul. Mazowiecka 17 50-412 Wrocław II piętro, pokój nr 2020

lub

b) kurierem lub pocztą na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Wdrażania EFS ul. Mazowiecka 17 50-412 Wrocław

Sposób składania wniosków

Wnioski o   dofinansowanie powinny być wypełnione w   Systemie Naboru i Oceny Wniosków (SNOW) za pomocą tzw. generatora   wniosków o dofinansowanie EFS. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o   dofinansowanie projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Wnioski należy składać wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem generatora.

Termin składania wniosków

Wnioski o dofinansowanie projektów można składać od 3 lutego 2016 r. do 9 maja 2016 r.

Termin rozstrzygnięcia konkursu

IOK szacuje, że orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu przypadnie na:

  • wrzesień 2016 roku – w przypadku, gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie do 80 wniosków,
  • październik 2016 roku w przypadku, gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie od 81 do 150 wniosków,
  • listopad 2016 roku – w przypadku gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie powyżej 150 wniosków.

Wzór umowy o dofinansowanie

Wzory umów o dofinansowanie projektu stanowią załączniki nr 10, 11 i 12 do Regulaminu konkursu.

Wzór wniosku o dofinansowanie

Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 18 do Regulaminu konkursu.

Ikona naboru
Poddziałanie 10.2.3 – ZIT AJ Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej - ZIT AJ
Pliki do pobrania
Opublikowano:
04 styczeń 2016